Цього року компанія BUKI святкує своє 10-річчя. З моменту заснування у 2014 році, BUKI пройшла довгий шлях від маленького стартапу до провідної платформи, яка об'єднує сотні тисяч учнів і репетиторів по всій Україні та далеко за її межами.
За ці 10 років ми стали прикладом створення успішного технологічного бізнесу, надали доступ до якісної освіти багатьом людям і допомогли безлічі студентам досягти своїх академічних цілей. Але на цьому ми не зупиняємось і готові до нових викликів та досягнень.
Від малого стартапу до міжнародного успіху: Хронологія розвитку BUKI
Сьогодні BUKI – це лідер ринку репетиторства в Східній Європі з присутністю в 9 країнах. Але як усе починалося?
Зародження ідеї
Намір створити ресурс для репетиторів об’єднав одразу кількох ініціативних студентів. Це сталося ще у 2013. Один із засновників, Вадим Синжерецький, який тоді навчався на фізичному факультеті КНУ та підробляв приватними уроками, згадує:
“В цілому все почалось з того, що я шукав розробників для ідеї репетиторського сайту і до мене в соцмережі постукався Андрій Демчишин і запитав: “А ти хочеш робити репетиторський портал? У нас є схожа ідея, давай поспілкуємось”. Ми тоді зустрілись: це був я, Андрій Демчишин, Саша Ярусевич і Валік Бовчалюк… Ми зрозуміли, що у нас спільне бачення і вирішили об'єднатись”.
Перші кроки
Наступним важливим завданням після запуску ресурсу стало нарощування бази репетиторів. Для цього фаундери проводили зустрічі з педагогами, шукали викладачів у соціальних мережах, запрошували знайомих колег-студентів, розповсюджували оголошення в вишах.
Водночас в команді засновників теж відбувалися зміни. Андрій Демчишин у 2014 переїхав у Канаду. У 2016 до команди приєднався Кирило Лазарєв, який закінчив Університет Ланкастера у Великобританії та вже мав ідею запуску подібного сервісу:
“Ми познайомились з Вадимом, Сашою і Валентином, коли я працював над університетським проєктом, метою якого була допомога студентам знаходити менторів і тьюторів серед старших студентів.Через цей проєкт я познайомився з командою BUKI, яка вже кілька років успішно працювала на ринку України. Ми швидко знайшли спільну мову й вирішили об'єднати зусилля для створення масштабного міжнародного проєкту”.
Ріст та розвиток як основа успіху
У 2016 фаундери відвідали конференцію Info Share, що проходила в Польщі. Це дало їм поштовх до ретельного аналізу польського ринку та бізнес-моделей. А в жовтні 2016 запрацював польський сайт BUKI.
Далі були інші ринки:
- У грудні 2016 репетиторський майданчик BUKI з’явився у Казахстані.
- Травень 2018 – запуск платформи в Нігерії під брендом Upskillstutor. А ще – понад 20 000 викладачів та 150 000 оброблених замовлень.
- 2019 – BUKI запустив сайт в Іспанії. Загальна кількість викладачів зросла до 50 000.
- У 2020 компанія мала одразу кілька здобутків. Найважливіші з них – це вихід на ринок Мексики й створення онлайн-школи BUKI School. Бізнес досить швидко адаптувався до реалій пандемії та вимог навчання онлайн.
- У 2022 відбувся запуск ринку в США. А ще на маркетплейсі було опрацьовано рекордне замовлення з номером 1 000 000!
- У 2023/24 репетиторський ресурс успішно функціонує у 9 країнах, з BUKI співпрацює понад 125 000 викладачів з усього світу. У листопаді 2023 запущений ринок Румунії.
Як коментував ці досягнення Вадим Синжерецький: «Робота на різних ринках – це завжди більше ризиків, але й потенційно більше результатів, трохи більше розфокусування, але й більша диверсифікація».
Переможні моменти BUKI: Нагороди, відзнаки та вихід на міжнародну арену
- 2021 рік – про здобутки та успіхи компанії вперше з’явилася розгорнута стаття в Forbes Ukraine.
- У 2023 маркетплейс втретє опинився в ТОП EdTech проєктів у Європі за версією HolonIQ. У категорії “Tutoring and Test Prep/Репетиторство і підготовка до іспитів” маркетплейс став одним з 9 лідерів, разом з Lingoda, Gostudent, Le Wagon.
- Наприкінці 2023 компанія була нагороджена відзнакою «EdTech стартап року в Україні» за підсумками LIFT99.
- У травні 2024 BUKI, єдина компанія з України, була включена в рейтинг в TIME та Statista як один з найкращих світових освітніх стартапів. При цьому лідерів обирали з понад 7 000 компаній.
За лаштунками: Відверто про виклики та трансформації від засновників BUKI
BUKI продовжує успішно розвиватися згідно зі своєю місією – стати провідним репетиторським сервісом у світі. Наразі ми №2 за популярністю в Польщі та №3-4 – в Іспанії, Мексиці, США, Казахстані. Щороку маркетплейс підіймається в позиціях та впевнено прямує до головного лідерства в регіоні Центрально-Східної Європи.
Як коментує шлях компанії Олександр Ярусевич: “Ми фактично з нуля, без досвіду та знань, без інвестицій побудували міжнародну ефективну компанію, де працює 160+ людей – і змінювалися ми щороку. Головне, певно, що спочатку ми були майже повністю виконавцями, самі все робили, самі навчалися, багато питали в знайомих і колег по ринку… Зараз же завжди мислимо категоріями міжнародної компанії, багатьма ринками і постійно себе перевинаходимо, як керівники.”.
Історія BUKI, поза сумнівом, потужне джерело натхнення для багатьох стартапів. І, звичайно, кожен підприємець може знайти в цій історії корисні зразки рішень, методів та ініціатив. Вона про те, як долати виклики, не зупинятися на досягнутому й постійно рухатися вперед.
Ось що зауважує СЕО компанії Вадим Синжерецький: “За ці 10 років ми виросли зі студентів, які не знали слів “маркетплейс” і “стартап”, до … topline професіоналів у побудові технологічних стартапів світового рівня. Але це могло б і не статись, якби ми постійно себе не розвивались і не перевинаходили себе, як підприємці та керівники”.
Далі тільки більше!