
І нашим першим інтерв’юйованим стала — Діна Мущенко — репетитор з української мови та літератури.
Давайте знайомитись! Розкажіть, будь ласка, про себе.
Я з дитинства захоплююся рідною мовою та народними піснями, любов до яких мені прищепила мама. В 11 класі стала призером Всеукраїнського конкурсу Малої академії наук. Потім закінчила НПУ ім. М. П. Драгоманова, де здобула кваліфікацію викладач української мови й літератури. По життю я дуже енергійна, комунікабельна людина. Не сиджу на одному місці, весь час займаюся самоосвітою, саморозвитком. Вважаю, що кожна людина може досягти успіху в будь-якій сфері. Головне — отримувати задоволення від того, чим ти займаєшся. Надихають мене хороші люди, цікаві книги, чудова музика.

А чому обрали свій шлях саме репетитором?
Мені подобається викладати, передавати свої знання дітям, ділитися досвідом та життєвими спостереженнями, а також навчати їх грамотно висловлювати свої думки. Репетиторство дає можливість відходити від методів класичного викладання — я можу самостійно вирішувати, яку інформацію і в якому форматі подавати відповідно до індивідуального сприйняття дитини.
Скільки ж індивідувальних підходів вам потрібно зараз вигадувати, тобто скількох дітей навчаєте?
Цього року у мене більше тридцяти учнів. Проводжу індивідуальні й групові заняття. В основному з одинадцятикласниками, проте є й інші класи. Діти надзвичайно різні, кожен з них — особистість, і, звичайно, до кожного потрібен свій підхід. Я легко знаходжу спільну мову з учнями, і не змушую їх щось робити під тиском, а навпаки - намагаюся пояснити, де вони можуть застосовувати здобуті знання. Завжди намагаюсь мотивувати своїх учнів досягати поставлених цілей, незважаючи ні на що.

Тобто ви переважно займаєтесь підготовкою дітей до зовнішнього незалежного оцінювання?
Я займаюся не лише зі школярами, яким потрібно здавати ЗНО, а й викладаю для учнів 5-10 класів в студії навчання та розвитку Tutoria. Також займалася з російськомовними іноземцями. Зараз я також один з методистів та викладачів мовного практикуму з української для дорослих на проекті Solovei.
Поділіться своїми методиками, які ви використовуєте при навчанні дітей?
Застосовую різноманітні методи: наочні, словесні, практичні. Я намагаюся максимально спрощувати складні теми так, щоб кожен учень їх розумів і запам’ятовував. Для цього використовую мнемотехніку, що допомагає запам’ятовувати великі обсяги інформації. До мнемотехніки входять візуалізації для формування чіткого образу, асоціації з якимись звичними зрозумілими предметами або явищами, вигадані історії, що допомагають цікаво й легко сприймати матеріал.

Цікаво! Мабуть, шкода, що в шкільній освіті викладачі, переважно, не використовують таких методик. А яке взагалі ваше ставлення до системи освіти в нашій країні?
Насправді, вважаю, що освіта в Україні бажає кращого. На жаль, наша освітня система застаріла, програми перевантажені зайвою інформацією, не завжди потрібними факультативами, не всі вчителі підвищують свою кваліфікацію відповідно до потреб сьогодення. Світ активно розвивається й модернізується, з’являється багато нових підходів і методів у навчанні, які безпосередньо пов’язані із технічним прогресом і з новими відкриттями у сфері психології та виховання дітей. Тому нам потрібно переймати досвід зарубіжних країн щодо оновлення освіти, впровадження сучасних методів роботи з учнями та студентами.