Які навички та знання потрібно мати дитині перед вступом у перший клас?

Літо - час розваг, подорожей і приємного проведення часу. Батьки намагаються залишити в душі дитини якомога більше вражень: організовують походи на річку, на рибалку, відпочивають на дачі, від'їздять на море. Усі намагаються відпочити і оздоровитися. І це правильно! Але батьків майбутніх першокласників завжди турбує думка: чи зможе дитина гарно вчитися в школі? Хочеться, щоб малюк не відставав від програми, легко отримував знання і орієнтувався в предметі. Знаючи перелік необхідних навичок, можна домовитися з репетитором звернути увагу на слабкі сторони дитини. Пропонуємо вам ознайомитися зі списком знань і навичок, якими повинен володіти майбутній першокласник.

Які навички та знання потрібно мати дитині перед вступом у перший клас?

Арифметика

Звичайно ж, у школі дітей вчать рахувати, писати і читати. Але прийти абсолютно без знань не можна. У дитячому садку і вдома дитина повинна навчитися працювати з цифрами, навчитися сприймати їх візуально. До першого класу малюк повинен вміти:

    • рахувати від одного до десяти;
    • знати, як виглядає кожна цифра;
    • вміти писати число від 1 до 10;
    • вміти рахувати кількість тварин на зображенні;
    • складати фігури або предмети, вважаючи їх;
    • розкладати на картинках числа від меншого до більшого і навпаки.

Це базові арифметичні навички, які повинні бути у дитини. Якщо ви розумієте, що в якомусь з пунктів вище малюк «провисає», потрібно звернути увагу на додаткові заняття з репетитором, який готує до школи. Якщо ж скористатися послугами репетитора немає можливості, можна самостійно запропонувати малюкові цікаві, але прості вправи. Наприклад:

  1. Порахуй і допиши потрібну цифру.
  2. Порахуй на зображенні кількість квіточок і напиши в квадратику число.
  3. Намалюй десять кульок на небі.
  4. Намалюй 5 промінчиків сонечка.
  5. Розмалюй 7 листочків на дереві.

Це найпримітивніші, але дуже ефективні вправи, які при можуть дати гарні результати. Дитину важливо не перенасичувати складними термінами і прикладами. Потрібно давати тільки ті завдання, які відповідають її віку. Гра залучає в процес і стимулює більш глибокий інтерес. Батьки можуть скористатися дидактичними матеріалами, які продаються в книжкових магазинах, а можуть звернутися за допомогою до репетитора, який знайде підхід до малюка і підтягне знання арифметики перед походом в перший клас.

Письмо

Вивчити напам'ять алфавіт - завдання не з легких. Але перед першим класом малюки повинні знати, як виглядають літери, і які звуки відповідають буквам. Це не означає, що кожен родинний вечір повинен починатися з повторення алфавіту. Це означає, що дитині потрібно запропонувати цікаві вправи, щоб сформувалися потрібні навички.

Перед вступом у початкову школу, майбутній першокласник повинен:

    • знати, як виглядають літери;
    • знати, як вони звучать;
    • вміти знаходити певну букву серед інших;
    • писати голосні літери;
    • заповнювати пропуски в словах потрібними літерами.

Деякі батьки бояться змушувати дитину вивчити повністю алфавіт або зайвий раз перенапружити вправою. Але боятися не варто! М'яко пропонуйте дитині вчити в день декілька букв, пропонуйте вправи на їх запам'ятовування. Деяким дітям дуже подобається цей процес, особливо при взаємодії з батьками. Вивчивши всі букви, навчившись їх писати, дитині буде набагато легше в школі!

Якщо ви розумієте, що з вивченням літер виникають складнощі, то можна купити прописи, цікавий буквар, розвиваючі розмальовки. Можна запропонувати малюкові зробити такі вправи:

  1. Знайди букву «О» в слові.
  2. Розмалюй букву «А».
  3. Напиши букву «П».
  4. Підкресли букву «Ш».
  5. Напиши відсутню букву в слові.

Навіть такі прості вправи будуть дуже корисними.

Читання, основи мови

Після того, як дитина вивчила букви і звуки - саме час навчися читати, а також сформувати розуміння того, як правильно будувати речення. Перед тим, як піти в перший клас, малюкові необхідно:

    • навчитися збирати слова на картках (вправа «Склади слово»);
    • читати по складах слова;
    • пояснювати реченням, що відбувається на зображенні (наприклад: «Котик грає з ниточкою»);
    • заповнювати в слові пропуски буквами.

Робота з картинками і прописами - один з головних пунктів в підготовці до школи. Для підготовки слід придбати спеціальні зошити, або ж знайти цікаві завдання в інтернеті. Будуть корисні такі вправи:

  1. Побудуй речення із запропонованих слів.
  2. Скажи, який одяг одягне хлопчик, який зображений на малюнку.
  3. Розкажи, що зображено на цьому малюнку, що роблять тварини (буде корисна робота з віммельбухами).
  4. Назви всі дрібні предмети на цьому малюнку (і навпаки).
  5. Прочитай по складах приказку.

Навіть 15-20 хвилин в день, витрачених на ці прості вправи, принесуть дуже гарні результати. Ваша дитина в школі легко буде виконувати всі вправи, отримуючи високі оцінки, не затримуючись на простих для неї завданнях. Намагайтеся всіляко підтримувати бажання читати. Купуйте яскраві книги, що відповідають віку малюка, не перевантажуйте товстими збірниками оповідань. Запропонуйте захоплююче видання, в якому більше малюнків, ніж слів, і з кожним разом дитина буде більше зацікавлена в читанні історій. До 5-го класу ви й не помітите, як малюк виділить улюблений жанр дитячої художньої літератури і буде регулярно читати, поповнюючи свій словниковий запас, розширюючи свій кругозір!

Логіка

Розвивати логічне мислення потрібно з самого раннього дитинства. Важливо навчити дитину дошкільного віку орієнтуватися в просторі, вивчити з нею геометричні фігури, навчити знаходити відмінності, знати птахів і тварин. Ці базові знання стануть надійною основою для отримання більш глибоких знань в більш старшому шкільному віці.

Перед тим, як йти в перший клас, протестуйте свого малюка. Йому необхідно:

    • навчитися знаходити відсутню частину фігури (працювати з сортерами, рамками, трафаретами);
    • знаходити половинку геометричної фігури;
    • знаходити відмінності на картинках;
    • знати і вміти пояснити, чим відрізняються пори року;
    • вміти порахувати на картинці предмети;
    • знаходити предмети на картинках, які відносяться до одного класифікаційного ряду: одяг - до одягу, рослини - до рослин;
    • орієнтуватися в просторі, знати, де ліва рука, де права;
    • знати, що таке множина і однина, і чим вони відрізняються;
    • відрізняти предмети за характеристиками (кольором, формою, текстурою).

Для того щоб розвивати логіку, необхідно прищеплювати інтерес дитини з наймолодшого віку до розвиваючих іграшок, різних ігор, вправ. Зробити гру корисною - ось найголовніше завдання батьків. Намагайтеся перед школою звернути увагу саме на це. Пропонуйте цікаві ігри, вчіть малюка дисципліновано ставитися до всіх доручень, пропонуйте подумати над складною задачкою.

Підготовка до школи не повинна перетворюватися в щось суворе для дитини. Важливо підібрати методи, які дозволяють отримувати нову інформацію в цікавому форматі, набувати нових навичок і відточувати вміння. Знайдіть час для свого малюка! Нехай на заняття буде відведено лише 15-20 хвилин щовечора, але нехай корисні вправи будуть регулярними!

Опубліковано:

Автор:

Розділ: Для батьків

Останні блоги

Про акцент, как от него избавиться и вообще, зачем от него избавляться.

Автор: Оксана Р.

Мотивація до вивчення іноземної мови є однією з найгостріших проблем у сучасному світі. В даній статті наведені корисні канали YouTube, які допоможуть батькам та вчителям заохотити дитину до вивчення мови.

Автор: Олена Т.

В блоге обращается внимание на то, какую ошибку допускают родители, когда начинают готовить своего ребёнка за 2-3 месяца до экзамена, а также какие этапы обучения необходимо пройти учащемуся, чтобы успешно подготовиться к экзамену.

Автор: Михайло Г.

Нижче наведені ідіоми допоможуть людям збагатити свою лексику англійської мови і вільніше спілкуватися з англомовними носіями. Особливо корисно знати ідіоми у підготовці до IELTS/TOEFL, оскільки при їх використанні на екзаменах студентам додаються додатко

Автор: Маркіян Т.

Ця стаття про переваги використання пісень на заняттях з іноземної мови. Пісня - автентичний матеріал, застосування якого сприяє підвищенню мотивації, навчального ефекту та покращує емоційний фон уроку.

Автор: Христина К.