CLIL (Content and Language Integrated Learning - предметно-мовне інтегроване навчання) – це один з порівнянно нових і надзвичайно цікавий підхід до навчання. Чому ж цей підхід такий необхідний для сьогоднішніх учнів і студентів? Раніше мову вивчали переважно для спілкування на побутові теми. У наш час англійська мова - це знаряддя, це мова спілкування серед фахівців, а отже постає потреба більш поглибленого вивчення термінології та міжпредметних зв'язків. CLIL має на меті поєднати вивчення іноземної мови з іншими навчальними предметами (біологією, фізикою, хімією, історією, літературою та ін). Цікавий матеріал заохочує учнів до вивчення іноземної мови, закладає лінгвістичну базу, яку вони зможуть розвивати у майбутньому. Учні бачать для чого вони вчать мову.
Підчас уроку для кращого засвоєння матеріалу вчитель може використовувати відео, картинки, якщо є можливість - проводити досліди. Додатковим завданням можуть бути проекти на вивчену тему.
CLIL не тільки дозволяє ефективно спілкуватися використовуючи іноземну мову у різних сферах життя і вдосконалює всі мовні навики. Цей підхід розвиває критичне мислення, творчий потенціал, підвищує мотивацію учнів та їх самооцінку. CLIL не потребує додаткових годин навчання і може йти як частина загальної програми.
На сьогоднішній день є багато підручників іноземної мови які мають розділи, що стосуються предметно-мовного інтегрованого навчання, а також окремі книги які можуть бути використані вчителями чи батьками для розвитку міжпредметних зв'язків.
Крім цього у інтернеті є безліч відео, які можуть стати у пригоді бажаючим спробувати використовувати CLIL у роботі.
З власного досвіду можу сказати що CLIL це захоплюючий підхід до викладання мови який розширює світогляд учнів і є прекрасним доповненням до звичних уроків іноземної мови.