Сучасна вітчизняна система дошкільної освіти покликана до якісної модернізації освітніх підходів щодо навчання та виховання дітей дошкільного віку. Для цього педагоги та науковці запозичують оригінальні методи та прийоми навчання у зарубіжних та вітчизняних педагогів-новаторів, щоб вдосконалити та осучаснити освітній процес в українських закладах дошкільної освіти.
Багато науковців протягом декількох минулих століть рекомендували розвивати логіку за допомогою схем з геометричних фігур. Найбільш грунтовніше був аргументований даний метод математиком та фізиком Леонардом Ейлером і логіком та філософом Джоном Венном, тому в наш час цей метод навчання дітей логічно мислити носить їхнє ім’я – «Діаграми Ейлера-Венна». Діаграми Ейлера-Венна – це фігури на площині, які ілюструють перетин і об'єднання множин. Як фігури, найчастіше використовують кола, але можна розглядати квадрати, прямокутники й інші фігури. Сам Л. Ейлер, зазначав, що «вони підходять для того, щоб полегшити наші міркування». За допомогою кругів вчені зобразили співвідношення між множинами дійсних чисел, які вивчаються у шкільному курсі математики. Українські науковці, такі круги переформатували, для роз’ясненням дітям дошкільного віку не лише математичних понять, а й також для кращого усвідомлення явищ у довкіллі та соціумі. Перший рівень: завдання з відповідями, які допоможуть зрозуміти, як малюки вперше знайомляться з методикою спрощення складних математичних і логічних завдань. Наприклад: серед предметів: груша, лайм, лимон. В перший круг – треба помістити жовтий фрукт, в другий круг – кислий фрукт, по середині на перетині: те, що є і жовтим, і кислим. Середній рівень: завдання ускладнюються тим, що використовується більше множин. Наприклад: Дитині пропонуються: червоне плаття, ялинкова червона іграшка, зелена кофтинка, червоний кубик. В перший круг – треба помістити одяг, другий круг – щось святкове, третій круг – червоний предмет, на перетині кладеться те, що відповідає трьом критеріям. Складний рівень: потрібно забрати один круг з предметом, який не відповідає критеріям предмета в центрі. Наприклад: кладеться три круги, на перетині кладеться червоний гумовий м’ячик. Перший круг – має предмет червона машинка, другий – має предмет кругла намистинка, третій – має предмет дерев’яний кубик.
Використовуючи Діаграму Ейлера-Венна у дошкільному віці – діти дошкільного віку опановують наступні елементи логічних дій: аналіз об’єктів з метою виділення ознак (істотних та неістотних); синтез – складання цілого з частин; вибір основних критеріїв для порівняння, класифікації об’єктів; встановлення причинно-наслідкових зв’язків; вибудування логічного ланцюжка. Оволодіння методом вирішення завдань з допомогою Діаграми Ейлера-Венна формує у дитини здатність аналізувати, порівнювати, розвиває мисленнєву діяльність.
Використання методу «Діаграми Ейлера-Венна». в роботі педагога дозволяє трансформувати розумову діяльність у більш захоплюючий і барвистий процес пошуку істини, який актуальним буде на заняттях різних типів, що робить даний метод універсальним інструментом в системі роботи сучасного закладу дошкільної освіти.
Отже, дошкільний вік є важливим етапом у становленні різнобічності особистості. Важливо максимально використати цей сприятливий період для того, щоб закласти надійне підґрунтя для формування фундаментальних рис характеру особистості, що розвивається.. Виховання сучасних дошкільників повинно мати особистісно-орієнтовний характер.Адже життя дитини дошкільника та педагога (за Е. Бехом) повинно бути «повноцінне, емоційно-насичене і суспільно значуще, сумісне, творче життя педагога і вихованця, яке відповідає їх основним соціогенним потребам». Для того, щоб таке «життя» давало позитивно якісні результати у навчанні та вихованні дітей дошкільного віку варто застосовувати окрім традиційних також новаторські методи навчання і виховання, які вдосконалять освітній процес. Для цього необхідно дотримуватись принципів єдності та цілісності виховного процесу, тобто взаємозв’язку завдань, методів і засобів виховання: послідовність, систематичність, повторення вправ і раціональний їх розподіл в часі.