Доповнена та віртуальна реальність на уроках філологічного спрямування

Технологічний процес розвитку суспільства не зупиняється ні на мить. Тому доповнена та віртуальна реальність посідають у нашому повсякденні все більше місця. Школа, звісно, теж потребує долучення до цього, бо повинна показати дітям найкращі і найпрогресивніші досягнення людства. Завдяки новим технологіям ми легко можемо мандрувати в часі, спілкуватися з відомими особистостями, побудувати власний світ.
 
Сьогодні я пропоную огляд тих сайтів і онлайн-сервісів, які може використати філолог у навчальному процесі. Зазвичай доповнену та віртуальну реальності використовують на уроках природничого чи технологічного циклу: фізика, біологія, хімія, географія. І лише іноді долучаються вчителі при вивченні історії та іноземної мови.
 
Філологічні національні предмети залишаються поза увагою розробників. Але можна застосувати навіть ті засоби, що розроблені не безпосередньо для предметів філологічного циклу.
Переважно я пропоную безкоштовні варіанти або ті, де є мінімум витрат.
 
Трохи теорії з Вікіпедії:
  • "Віртуальна реальність (ВР, virtual reality, VR, штучна реальність) - створений технічними засобами світ, який передається людині через її відчуття: зір, слух, дотик і інші. Віртуальна реальність імітує як вплив, так і реакції на вплив. Для створення переконливого комплексу відчуттів реальності комп'ютерний синтез властивостей і реакцій віртуальної реальності проводиться у реальному часі". Читати більше
  • "Доповнена реальність (augmented reality, AR) – результат введення у поле сприйняття будь-який сенсорних даних з метою доповнення даних про оточення і поліпшення сприйняття інформації." Читати більше
 
Зверніть увагу, що кожна з поданих технологій потребує певного обладнання. Для віртуальної реальності, в першу чергу, потрібен шолом віртуальної реальності. Це як мінімум.
 
Для досягнення максимального ефекту застосовують акустичні системи, рукавички віртуальної реальності (інформаційні рукавички, datagloves), костюм, пристрої управління тощо. Відповідно це потребуватиме чималих коштів і для школи поки не є легко доступним.
Але для тих, хто хоче спробувати, є МК щодо саморобних шоломів. Як, наприклад, ось це: https://youtu.be/aLR6w8Anix4
 
Для роботи з AR використовується смартфон, планшет або смарт-окуляри з відеокамерою і відповідним ПЗ. Як ви бачите, достатньо мати планшет або смартфон.
 
 

Додатки AR для уроків філологічного спрямування:

  1. QR-код. Про цей засіб говорять часто і давно. Іноді навіть занадто захоплюючись. Можна використати QR-коди на демонстраційному матеріалі в класі, щоб не обтяжувати надлишком інформації наочність. Часто цю технологію використовують для проведення квестів або інших ігрових форм проведення уроку. У коді можна “сховати” правило, цікавий факт, завдання тощо. Читати більше

  2. Snaappy - 3D комунікаційна AR платформа. Більше підходить для розваг. Головний персонаж Snaappy допомагає у ваших пригодах, додає коментарі до фотографій і відео. Додаток дозволяє робити відео одночасно з намальованим героєм, є варіант вибору опцій і навіть розмов. Непоганий засіб для творчого завдання учням. Наприклад, Snaappy може провести “екскурсію” на тлі античного театру і розповісти про його будову (зручно, якщо дитина соромиться робити власні відеоогляди) або познайомить з головними персонажами твору. Реєстрація в додатку мінімальна. Потрібна верифікація за допомогою смс. Чимось схоже на створення “сторіс” в інстраграмі.

  3. WowBox AR - додаток, який допомагає “оживити” або послухати відомі казки. Цей додаток працює переважно з книгами, які входили до складу WowBox. Якщо відсканувати їх обкладинки, то за допомогою додатку можна послухати декілька відомих казок. При наявності книг можна отримати об’ємне зображення персонажів і навіть погратися з ними.

  4. Mind Map AR - додаток для формування асоціативних мап 2D з додаванням доповненої реальності для Google ARCore. На жаль, безпосередньо доповнена реальність працює не на всіх приладах. Власне, це мобільний додаток, який дозволяє створювати об’ємні карти знань з текстів та гіперпосилань. Якщо є можливість використати доповнену реальність, то карти знань будуть створені на потрібному вам тлі. Наприклад, у кабінеті літератури присутні ілюстрації до твору або портрет автора. Учні за допомогою поданого додатка та власних смартфонів, можуть створити карту знань безпосередньо під час уроку. Створені карти можна експортувати в текстовий документ або поділитися ними в соцмережах. Функціональність безкоштовної версії обмежена. У платній версії більше можливостей коригування кольорів, тла, додаткових посилань.

  5. Acropolis interactive educational VR 3D - додаток, який можна використати для віртуального шолому або використати варіант 3D на інтерактивній дошці чи екрані. Прогулянки стародавніми Афінами, визначення частин Акрополіса, участь у вікторині - чудове тло для уроків античної літератури. Схожий за будовою додаток Sites in VR - віртуальні тури з Туреччини, Єгипту, Саудівської Аравії, Сирії, Марокко, Кувейту, Ємену, Македонії, Голландії, Бельгії, Франції, Італії, Греції та космосу. Створює ефект присутності. Особливо ефектний при наявності шолома.

  6. Перекладач камери (існує безліч інших схожих додатків із схожими функціями) - миттєвий перекладач, дає можливість обрати частину тексту для перекладу. Зручно використати його на інтегрованих уроках іноземної мови та зарубіжної літератури, на уроках розвитку мовлення з української мови. Цікавим буде досвід використання для проведення квестів, екскурсій, читання та розуміння книг мовою, яку в школі не вивчали. Погодьтесь, якщо на уроці зарубіжної літератури ви отримаєте до рук рубаї Омара Хайяма, написані мовою оригіналу і запропонуєте учням спробувати себе в літературному перекладі, це буде вельми пізнавально. Аналогічно додаток працює з голосом і об’єктами. Під час використання не було помічено значних відмінностей від Перекладача Google.

  7. Mozaik3D app - додаток дуже схожий на Acropolis interactive educational VR 3D , але з більшою кількістю об’єктів і напрямів. Є анімована розповідь про предмет дослідження, доступ до різних варіантів перегляду. Найцікавішою мені здається імітація пішої екскурсії. Звісно, що безпосереднього розділу з літератури ви не знайдете, але зможете відвідати театр “Глобус” та Некрополь у Гізі, відчути себе самураєм або учасником Театра Діоніса, познайомитися з грецькими богами, відповісти на запитання вікторини, а деякі розділи місять ігри. Для повноцінного доступу до всіх розділів потрібно зареєструватися (у безкоштовному варіанті можна відкрити 5 3-D моделей на тиждень). Думаю, що для унаочнення уроків зарубіжної літератури це чудовий додаток віртуальної реальності. Крім того, на уроках української мови за допомогою цього додатка можна влаштувати екскурсію з елементами ділової гри.

  8. Coomics and cartoon maker - додаток, який допоможе перетворити фотографії на комікси. На перший погляд, здається незрозумілим, яким чином це допоможе в роботі філолога. Комікс - це думка, стиснена до одного короткого речення. Є можливість створення сторінки коміксу в двох форматах: зображення та pdf. Отже, ілюстрації до твору, створення діалогів, розробка мемів до творів чи правил з мови.

  9. WallaMe - додаток доповненої реальності, який, на мою думку, є найбільш придатним для вчителів мови та літератури. Це і приховані повідомлення, які можна побачити тільки через додаток. Це і додавання малюнків, написів, трафаретів, стікерів. Програма безкоштовна. Якоюсь мірою це соціальна мережа прихованих нотатків: діліться з певними друзями або з усім світом, шукайте нотатки інших. Особливо цікаво натрапити на нотатку, написану іншими. Для уроків мови це можуть бути вправи для самостійної роботи або спільна робота щодо написання прикладів чи виправлення помилок. Родзинкою може стати взаємодія між учнями паралельних або різних класів: одні вигадують завдання, а інші його розв'язують. Для вивчення теми детективів - це ідеальний засіб розвитку дедукції. На етапі закріплення або перевірки вивченого матеріалу з будь-якої теми використання WallaMe - універсальний додаток. Але має кілька зауважень, отриманих у процесі використання. Потребує якісного інтернету, інакше відбувається погана локалізація об'єктів. Бажано обмежити кількість локацій від одного автора (програма іноді “плутає” місцерозташування). Приклад використання в квестах додатка “Україна - серце Європи”.

  10. Сервіси Google Play для AR - це набір для розробки програмного забезпечення, розроблений Google, який дозволяє будувати додатки розширеної реальності. Компанія Google запустила безкоштовний курс на Coursera, в якому дасть базові знання про технології доповненої реальності (AR).
Звісно, що цей список не має закінчення, бо технології стрімко розвиваються. Крім того, є певна група додатків з широкою функціональністю, за яку слід заплатити неабиякі гроші.
Бажаю вам натхнення. Діліться в коментарях своїми ідеями застосування AR та VR у навчальній діяльності, запитуйте поради. Якщо буде велика кількість бажаючих, то можна зробити окремий міні-курс про один з додатків, який вас зацікавить.

Рейтинг:5 з 5

На основі відгуків 1 користувачів

Автор: Лариса С.

Редакція не несе відповідальності за наповнення блогів, вони є персональною думкою автора

Потрібен репетитор?

Обирай кращих викладачів на сервісі Букі!

Інші статті викладача

Реєструйся репетитором на BUKI!

Безкоштовна реєстрація за 10 хвилин

Заняття персонально чи по Skype

Оплата напряму від учня

Також читайте розділ «Блоги репетиторів»:

Лексичні помилки на ЗНО: Підготовка та запам'ятовування

З цими практичними порадами та стратегіями ви зможете ефективно вивчити лексику та підготуватися до успішного складання ЗНО з української мови.

Автор: Ірина З.

Різниця між синтезатором, акустичним піаніно та MIDI- клавіатурою

Перед тим, як почати займатися фортепіано, дуже багато учнів хочуть придбати інструмент, але не знають різницю між ними і просять допомоги при виборі. Тому хочу трохи обговорити цю тему.

Автор: Юлія А.

Як відрізнити Present Simple від Present Continuous, якщо Ви початківець?

Допомога в розумінв англійської граматики для початківців.

Автор: Юліанна С.

Логопедичні кейси

У даній статті представлено два логопедичні кейси, в яких описано роботу з клієнтами з мовленнєвими порушеннями.

Автор: Марина К.

Чи після 1 заняття з логопедом мовлення буде чітким?

Стаття про прогнозування результату 1 заняття та про те чи потрібно дотримуватися послідовності постановки звуків.

Автор: Марина К.

Інші новини:

Творення і відмінювання прізвищ, імен по батькові в українській мові

Творення і відмінювання прізвищ, імен по батькові в українській мові

01.03.2024

Вчимося рахувати швидко: що таке ментальна арифметика

Вчимося рахувати швидко: що таке ментальна арифметика

28.02.2024

Вивчаємо речення, які ускладнені вставними словами: правопис вставних конструкцій

Вивчаємо речення, які ускладнені вставними словами: правопис вставних конструкцій

27.02.2024

Відмінювання слів в українській мові: важливі відомості про кличний відмінок

Відмінювання слів в українській мові: важливі відомості про кличний відмінок

20.02.2024

;