Сократ казав, що в суперечці можна знайти правду. А німецький мислитель ХХ століття М.Хайдеггер додав, що істина народжується ще й в ігровому просторі. І хоча гра як провідна діяльність розвитку властива дітям дошкільного віку, грати та засвоювати знання через гру люблять люди незалежно від віку. Тож запрошуємо до гри!
Щоб безцільно не блукати...
Щоб гра була не тільки веселою, а й корисною, вона повинна мати за собою мету. Не будемо відходити від традиційних напрямів мети. Тому вона, по-перше, повинна бути освітньою, тобто націлена на розвиток пізнавальних інтересів учнів, підвищення рівня їх інтелектульного розвитку. А дана форма заняття ще й слугує перевіркою знань з теми мистецтва. По-друге, розвивати кмітливість, творчу уяву та мислення, колективізм, активність та самостійність. По-третє, виховувати любов до мистецтва та краси.
Вікторину на тему з мистецтва можна використовувати для учнів як спеціалізованих закладів початкової мистецької освіти так і для студентів художно-графічних факультетів з курсу "Історія мистецтва".
Куди ж у гру без правил?
Пізнавальна гра проводиться у формі "Що?Де?Коли?". Учні чи студенти розподілюються на команди, обирають назву команди та її голову. Ведучий зачитує питання і дає час на обговорення, після закінчення відведеного часу голова команди записує відповідь у бланк та віддає його ведучому. Ведучий зачитує правильну відповідь та зараховує бали за відіграний раунд.
Питання №1
У 2015 році була продана найдорожча картина авторства Поля Гогена, назву якої молода дівчина може почути від родичів, заміжніх подруг і навіть нахабних сусідок. Як називається найдорожча картина у світі?
Питання №2
Анрі Матісс в 1910 році на замовлення московського купця та колекціонера живопису Сергія Щукіна написав відомукартину «Танець». Та мало хто знає, що ця картина була парою до іншого твору живопису, назва якого позначає те, без чого не починається жоден танець. Як називалася інша картина?
Питання №3
За зізнанням Сальвадора Далі, картина «Сталість пам'яті» 1931 року була написана в результаті асоціацій, що виникли у Далі, коли він побачив один з видів молочних продуктів. Який саме молочний продукт надихнув художника на створення цього шедевра?
Питання №4
У 1915 році Казимир Малевіч створив триптих, який показував першофігури супрематизму. Дві перші картини з фігурами були «Чорний квадрат» та «Чорний круг». В теорії супрематизму шляхом руху одна з вищезазначених фігур трансформувалася в третю. Яка жфігура завершує триптих?
Питання №5
Одна зі шкіл перукарів випустила плакат, який рекламував стрижку у практикантів. На плакаті була зображена копія одного відомого автопортрета. Чий автопортрет використовувався?
Питання №6
Василь Кандинський вважав, що геометрична форма може підкреслювати значення кольору, а може, навпаки, зменшити його. Кольори характеризував він так:
Жовтий на картині можна почути як різкий звук, відчути як щось колюче, він навіть здатний викликати у когось відчуття кислоти в роті.
Відтінки синього кольору викликають почуття поглиблення і спокою, прагнення до пасивності. Червоний колір зосереджений на собі і не дає відчуття випромінення енергії.
З якими ж геометричними фігурами художник асоціює ці кольори?
Питання №7
На початку 20 століття група художників-авангардистів мала незвичайну назву з двох слів. Вони позначають предмет, який одного разу був подарований совою з мультфільму законному власнику. Як називалося це об'єднання?
Питання №8
Енді Воргол презентував артоб'єкт, який складався з 32 зображень якогос ьпредмета. Їх кількість відповідала числу смаків, яківиробляла компанія. І кожна картинка мала свій запах, який підтверджува вназву-що на коробці, то і в коробці. «Я його просто пив. Кожен день я їв на обід один і тойже, років двадцять, напевно, одне і теж, кожен божий день»,- говорив майстер про цей об’єкт. Що ж було зображено на полотнах?
Щоб відповісти на ці питання потрібно тримати значний обсяг картин у своїй голові. Але як мистецтвознавці та художники запам'ятовують так багато творів мистецтва. Суперпам'ять? Досвід? Чи якісь хитрощі?
Відкриваємо тайну...
Метод Цицерона - метод асоціацій. Можна використовувати цей метод для запам'ятовування якому художнику належить той чи інший твір. Для цього створюємо уявну галерею на основі кімнат, в яких частіше перебуваємо. Наприклад, власну кімнату присвятити спадщині Ф.Кричевського, залу М.Врубелю і т.д., попутньо розвішуючи твори за часовою стрілкою згідно асоціацій: килим на стіні може нагадувати роботу М.Врубеля "Дівчина на персидському килимі", кресло - то "Демон сидячий", а біле мереживо на столі говоритиме про "Царівну- либідь" тощо.
Метод прив'язки. До добре відомих подій прив'язуємо стильові напрями митців. Наприклад, інквізиція - готичний стиль, буржуазна французька революція - Е. Делакруа, третя науково-технічна революція - модерн, перша світова війна - експресіонізм та дадаїзм і т.д. Тож успіхів Вам!
Відповіді за посиланням https://youtu.be/3wVBvEx66rA