Слава Україні! Героям слава!Підтримка армії »

Найтиповіші пунктуаційні помилки на ЗНО.

Рейтинг:
Детальніше»Всі блоги користувача

На іспиті часто зустрічаються завдання типу «Пунктуаційну помилку допущено в реченні/ рядку». Здається, що це дуже складно, але все набагато простіше. Проаналізувавши ці завдання, можу стверджувати що вони повторюються. Тому виділяю 7 правил, котрі обов’язково треба знати для виконання цього завдання.

Тому ловіть мій ТОП-7 пунктуаційних помилок, які трапляються після текстів, взагалі в тестових завданнях і на письмі.

Перше, про що хочу наголосити – пропущена кома для відокремлення означення. Наприклад:

У моїй Батьківщині осінь по\тихеньку ступає в червоних чобітках, заквітчана в соняшники й китиці винограду.

Означення відповідає на питання «який?». Відокремлюємо в 5 випадках: 1) означення стоїть ПІСЛЯ означуваного слова; 2) означення стосується особового займенника; 3) означення відділені від означуваного слова іншими членами речення ; 4) означення мають відтінок причини (чому?); 5) два і більше означень стоять після означуваного слова, перед яким уже є означення.

Друга помилка в моєму топі – пропущена або зайва кома між означеннями. Кому потрібно ставити між означеннями в таким випадках: 1) Коли перше означення – непоширене, а друге поширене; 2)означення стоять після означуваного слова; 3) означення, які є переліком (їх можна замінити одним словом).

Проте, не потрібно ставити кому в таких випадках: якщо вони характеризують щось у різних планах.

Далі поговоримо про пропущення коми для виділення вставних конструкцій.

Вставні слова – не є членами речення граматично, існують у реченні аби виражати певне ставлення, оформлення думки та інших додаткових цілей езумовно, певна річ, правда, може і тд).

Четвертий пункт – виділення порівняльного звороту з обох боків. Наприклад:

Час летів, немов на крилах, і, мов сон, життя минало. (Леся Українка)

Кома перед «як», «ніби» тощо не потрібна: 1) якщо це присудок або частина присудка. 2) Якщо це фразеологізм. 3) Якщо можна замінити на «у ролі» : Шевченко як поет (у ролі поета) відомий у всьому світі. 4) Якщо слова зовсім, майже, (не)менше, (не)більше.

Наступне про що ми поговоримо – пропущена кома до чи після підрядної частини.

Між частинами складнопідрядних чи складносурядних речень зазвичай ставимо кому. В таких випадках дуже важливо знаходити граматичні основи, а саме дії, які відбуваються.

Наприклад:

Тепер я щовечора йду в поле і годинами слухаю, як у небі співають хори, грають цілі оркестри .

Перша дія в цьому реченні: я йду і слухаю.

Друга граматична основа: співають хори.

Третя: грають оркестри.

Шоста найтиповіша помилка – пропущена кома для відокремлення обставини, вираженої дієприслівниковим зворотом. Це досить просте правило, треба запам’ятати, що обставини ми відокремлюємо комою з обох боків в таких випадках: обставина виражена дієприслівниковим зворотом або іменником з прийменниками незважаючи на, закінчуючи, починаючи з.

Передостанній пункт – пропущена кома для відокремлення обставини, вираженої дієприслівниковим зворотом.

Найцікавіше я залишила на кінець. НАЙТИПОВІША ПОМИЛКА В ЗНО!!!

Зайва кома перед «і». Пропоную повторити коли потрібно ставити кому перед «і» («й» , «та») : 1) у складносурядному реченні. 2) між однорідними членами речення з повторюваними сполучниками.

Кому перед «і» («й» , «та») НЕ ставимо : 1) між однорідними членами речення перед одиничними «і» ; 2) між однорідними членами речення перед парами з «і»; 3) у складносурядному реченні: якщо обидві частини мають спільне слово чи спільну частину; якщо речення однотипні.

Дотримуючись правил, пам’ятати вищезазначене і головне не нервувати на іспиті все вийде!

З повагою, Гуменюк Вікторія!

Рейтинг:5 з 5

На основі відгуків 1 користувачів

Автор: Вікторія Г.

Редакція не несе відповідальності за наповнення блогів, вони є персональною думкою автора

Потрібен репетитор?

Обирай кращих викладачів на сервісі Букі!

Інші статті викладача

Реєструйся репетитором на BUKI!

Безкоштовна реєстрація за 10 хвилин

Заняття персонально чи по Skype

Оплата напряму від учня

Також читайте розділ «Блоги репетиторів»:

Сленг крізь призму англійської мови

Хоча підручники та класичні форми навчання відіграють величезну роль у навчанні студента, єдиний спосіб стати експертом, вільно володіти англійською мовою – це спілкуватися з людьми в реальному житті

Автор: Ольга К.

Прогресивні методи розвитку лексичної компетентності учнів

Ключовим є дослідження особливостей застосування сучасних та прогресивних методів розвитку лексичної компетентності на уроках англійської мови. Аналіз їх місця та ролі під час навчання у стратегії роз

Автор: Катерина Г.

Макро- та мікроелементи

Всі, мабуть, чули про макро- та мікроелементи, а також те, що вони необхідні всім живим організмам. Це стосується як рослин, так і тварин. Пропоную більш детально поговорити саме про елементи, що необ

Автор: Андрій В.

Confusing Words (Слова, які вводять в оману)

В даній статті розглянемо різницю деяких слів в англійській мові, які, на перший погляд, видаються синонімами, проте це не зовсім так. Надзвичайно часто отримую подібні запитання від своїх учнів. Отож

Автор: Тетяна В.

Чи скасовано ЗНО у 2022 році?

У цій статті ти дізнаєшся чи скасовано ЗНО у 2022,розберемо теми,які слід знати,щоб скласти тест з математики та розглянемо структуру самого тесту

Автор: Євгенія Г.

Інші новини:

Як говорити про книги та жанри літератури англійською

Як говорити про книги та жанри літератури англійською

15.08.2022

Вивчаємо фонетику: уподібнення та правопис приголосних звуків

Вивчаємо фонетику: уподібнення та правопис приголосних звуків

09.08.2022

Як правильно написати листа?

Як правильно написати листа?

05.08.2022

Покращуємо англійську: список найкращих розмовних тем

Покращуємо англійську: список найкращих розмовних тем

01.08.2022