Для багатьох абітурієнтів завдання частини Письмо (Writing) здаються надзвичайно важкими і непосильними, адже висловлювання іноземною мовою вільно потребує багато навичок і практики. Проте, хвилюватися не варто, за умови грамотного підходу, правильно написаним листом можливо навіть значно покращити свій бал.
Сьогодні розглянемо структуру та корисні фрази для написання формального листа-скарги (letterofcomplaint). Зазначений тип листів передбачає наявність офіційної ситуації та зазвичай надсилається невідомим людям або посадовцям, тому необхідно дотримуватись формального стиля, бути ввічливими та підтримувати неупереджений тон.
1. Introduction (вступна частина): Привітання:
DearSir/ Madam, ( звертання, якщо не знаємо імені адресату)
DearMrTomphos/MrsSmith (звертання, якщо знаємо ім’я адресату)
причина написання: зазначаємо на що скаржимося, дата, час покупки, відвідування певного місця і тд. Можна використовувати велику кылькысть виразів.
Япишу, щобпоскаржитись/ сприводу/ нарахунокчогось/ черезщось….
Я пишу, щоб звернути Вашу увагу на….
Я пишу у зв’язку з…….
Я пишу, щоб висловити свою невдоволення жахливим відношенням, яке я отримав під час перебування в Вашому готелі…..
Наприклад, I am writing to in order to complain about a flash drive I purchased 2 days ago from Your online store)
2. Mainbody ( основна частина): перераховуємо скарги+ та обов’язково супроводжуємо їхобгрунтуванням, інакше не отримаємо бали за певні тези. У цій частині необхідно проявити наскільки гарно ВИ володієте лексикою з теми листа, для цього перед початком написання робимо brainstorming, тобто згадуємо і записуємо цікаву лексику, ідіоми, фрази з теми. Наприклад, якщо тема «електроні прилади» можна використати наступний вокабуляр: дівайс, гаджет, прилад, несправний, відсутній зарядний пристрій, включити в розетку і тд..
Although you advertise best quality products, I felt that the product I bought was below the standard I expected.
When I unpacked the delivered parcel I found out the charger was missing. Consequently, I don’t have an opportunity to use the headphones properly. It caused a lot of troubles, as I was going to travel long distance listening to my favorite music.
I was deeply offended by the behavior of the staff- Я був дуже ображений поведінкою персоналу.
В основній частині не забуваємо використовувати зв’язуючі слова, які допомагають зробити висловлювання більш логічним. Наприклад: також/крім того/ на додаток/ тим не менш/хоча/ незважаючи на/в результаті/ потім/таким чином/ на додачу і тд.
3. Conclusion (висновок): робимо підсумок усіх вищезгаданих скарг, пропонуємо спосіб вирішення проблеми.
Я сподіваюся / припускаю, що ви заміните / я вважаю, що ситуація покращиться / сподіваюся, що проблема буде вирішена / сподіваюся, ми зможемо вирішити справу по-доброму сподіваюсь, що мені не потрібно буди приймати подальші дії тощо.
4. Finalpart(фінальна частина): завершуємо написання листа заключними фразами.
I look forward to hearing from you as soon as possible…- Чекаю з нетерпінням швидкої відповіді.
I trust this matter will receive your immediate attention.
Обов’язково завершуємо словами «з повагою»:
Yoursfaithfully, (якщо не знаємо ім’я адресату)
Yours sincerely, (якщо знаємо ім’я адресату)
+ ваше повне ім’я та прізвище.
Важливо пам’ятати:
-дотримуйтесь формального стилю, НЕ використовуйте розмовні , сленгові фрази;
- кожен аспект теми розпочинайте з абзацу;
- формальний лист не передбачає використання скорочень!;
-висловлювання повинно бути логічним, зв’язним, стосуватися завданої теми, пункти необхідно розкривати по черзі.
Отже, devil is not so black as he is painted, головненехвилюватисятавіритиусвоїсили!!! Good luck