Предметна олімпіада  - це вид інтелектуального змагання між учнями і студентами, яке допомагає розвинути дух суперництва, урізноманітнити навчальний процес, опанувати більше, ніж шкільні підручники…

 

Участь в олімпіаді, направлена на отримання позитивного результату, потребує чимало сил, адже, окрім звичних занять, дитина має вивчити чималий набір нових методичних посібників, прослухати не одну додаткову лекцію, розвинути творче та інтелектуальне мислення. Безперечно, цей вид розумового «батлу» створений для обдарованих дітей, які здатні на більше, ніж просто механічне запам’ятовування, освоєння стандартного алгоритму розвязку задач, дія по аналогії…

 

 

З іншого боку, будь-які здібності потребують подальшого розвитку, певної огранки. Так, одним з основних завдань викладача є розвиток в учня дивергентного мислення, тобто такого, що спрямоване на відхилення від стандартів, пошук нових методів вирішення проблеми. Взагалі, поняття про дивергентність виникло відносно недавно, але є основою для якісної підготовки  учня до предметних олімпіад і конкурсів.

 

Як краще організувати додаткові заняття? Існує ряд методів навчання, наприклад:

1)    Заняття у різновікових групах, де студенти старших курсів виступають у ролі наставників і передають свій досвід молодшим;

2)    Регулярні консультації індивідуального і групового характеру;

3)    Грамотна організація самостійного опрацювання матеріалу;

4)    Використання активних методів навчання (мозковий штурм, рольові ігри тощо);

5)    Методи диференційованого контролю (вибір завдань за рівнем)…

 

Перш за все, завдання вчителя – зацікавити учня, схилити його на свій бік, переконати у важливості матеріалу, який вивчається. Звичайно, це має проходити без психологічного тиску. Другою сходинкою є підбір необхідних матеріалів, комплексу задач, які будуть найбільш актуальними при підготовці. Нарешті, бажано, щоб у процесі ознайомлення з інформацією та новими методами її освоєння дитина навчилась творчо мислити, залучати знання, отримані при вивченні різних дисциплін, але мають безпосереднє відношення до цільового предмету.

 

Як на мене, олімпіада – це чудовий спосіб зробити наше навчання дійсно цікавим, адже вибір предмету, по суті, залежить виключно від бажання учня, а наявність «жаги», «пристрасті» визначає рівень мотивації, яке є чи не найголовнішою вимогою при підготовці.

 

Читайте також: Различие в преподавании наук.

 

Автор: Субач Катерина Вікторівна