Коли починати вчити дитину читати та писати

Усі батьки хочуть для своїх дітей найкращого майбутнього. Для цього більшість батьків дуже рано починають дітей вчити. Чи правильно це? З якого віку варто починати дітей вчити читати та писати, і як краще це зробити? Найголовніша порада – не забирайте в дітей дитинство. Не змушуйте маленьких дітлахів вчити букви, якщо вони цього не хочуть.

З чого ж почати? З того, щоб зацікавити дітей і виховати любов до книжок. Для цього читайте дітям книги. Здавалося б, така проста порада, та чомусь мало хто з батьків її виконує. Якщо й читають дітям, то лише дошкільнятам і то недовго. А читати треба починати з перших днів після народження і продовжувати читати школярам, навіть, якщо вони вже самі уміють це робити. Вибір книжок зараз величезний, відповідно до різного віку є якісна дитяча література. Спочатку читати треба яскраві маленькі дитячі книжечки з гарними великими малюнками. Це пісеньки, потішки, віршики, маленькі казочки. Читайте недовго, доки дитина зацікавлена та сприймає. Найчастіше батьки читають дітям перед сном. Це може бути гарний ритуал, дитина заспокоюється після емоційного дня, їй приємне, як слухання тексту, так і спілкування з батьками. Але читати треба не тільки перед сном. Потрібно вибирати вдалий момент. Вибирайте книги, які сподобаються вашому малюку. Читаючи, задавайте запитання за змістом прочитаного та обговорюйте. Разом розглядайте та обговорюйте малюнки. З якого віку починати вчити букви, однозначної відповіді немає. Все індивідуально. Але, що це повинно бути без примусу, так це однозначно. Лише за бажанням. А щоб з’явилося це бажання, батькам слід свідомо створювати такі ситуації. Наприклад, можна спекти печиво у формі літер, разом з дитиною вирізати з кольорового паперу чи картону ім’я дитини та почепити біля ліжка. Можна купити кубики з літерами. Купити чашки з іменами членів сім’ї. В такому віці діти люблять гратися і світ пізнають через гру, то й процес вивчення літер повинен проходити у формі гри. Робити це треба часто, але недовго, щоб дитина не втомлювалася.

Чи потрібно вчити дитину читати до школи? Так. Є небагато дітей, які приходять до школи зовсім не вміючи читати, а деякі й не знаючи літер. Таким дітям важко починати вчитися. Звісно, якщо в дитини є здібності, то вона наздожене своїх однолітків, але їй буде дуже важко це робити. Ні в якому разі не треба змушувати дошкільнят багато читати, щоб підготуватися до школи, але до початку навчання у школі, треба знати всі букви та вміти читати хоча б склади. Добре, коли дитину вчитимуть читати фахівці, наприклад, у дитячому садочку. А батьки дослухатимуться до їхніх порад. При бажанні, можна знайти багато порад та методик навчання читанню і вибрати те, що найбільше підійде саме вашому малюку.

І ще – читайте не тільки для дитини, а й для себе. Дуже важливо, щоб дитина бачила приклад: батьки теж читають. Звісно, дорослі зараз багато читають в Інтернеті, спілкуються в соцмережах. Але заради дитини, згадайте про книги, журнали. Хоча б кілька хвилин на день відводьте для сімейного читання.

А як же щодо письма? Починайте з розмальовок. Важливо навчити дитину впевнено володіти олівцем. Батьки не повинні вчити дітей писати рукописні букви до школи. Для цього у 1 класі відводиться багато часу. Діти поступово вчать по одній літері. До школи ж треба вчити писати лише елементи літер. Для цього краще всього купити прописи для підготовки до школи. Робити це можна вже після 5 років. А раніше нехай дитина побільше розфарбовує, малює, пише великі друковані літери. Не обмежуйте її рамками. Дайте більше можливостей для творчості.

Приємного та захопливого навчання!

Рейтинг:3 з 5

На основі відгуків 3 користувачів

Автор: Олена В.

Редакція не несе відповідальності за наповнення блогів, вони є персональною думкою автора

Потрібен репетитор?

Обирай кращих викладачів на сервісі Букі!

Інші статті викладача

Реєструйся репетитором на BUKI!

Безкоштовна реєстрація за 10 хвилин

Заняття персонально чи по Skype

Оплата напряму від учня

Також читайте розділ «Блоги репетиторів»:

8 принципів роботи мовленнєвого терапевта (логопеда) в роботі із СДУГ, РАС, дислексія

Оскільки все більше з’являються запити на роботу із дітьми із СДУГ/РАС/дислексією тощо, в роботі спеціалісти логопеди повинні знати та використовувати принципи підтримки нейрорізноманіття.

Автор: Юлія К.

Схема хімічної реакції є, а з коефіцієнтами повне розчарування?

Перетворимо схему хімічної реакції з відомими продуктами, додавши відповідні коефіціенти

Автор: Анна Г.

Вивчати мову в мовному середовищі чи ні: проблеми з якими можна стикнутися

В статті розглядаються найпоширеніші труднощі, з якими стикаються новачки, які переїжджають в іншу країну з бажанням вивчити мову

Автор: Карина К.

Ефективна підготовка до TOEFL: ключові кроки

Ключові стратегії у підготовці до міжнародного іспиту TOEFL iBT

Автор: Світлана К.

What's the difference between BIG and LARGE, SMALL and LITTLE?

В англійській мові є два прикметника маленький та великий. В цій статті описується загальне правило вживання цих прикметників та їх відмінності.

Автор: Світлана Д.

Інші новини:

Вивчаємо синтаксис: розбираємо речення за членами й робимо його синтаксичний розбір

Вивчаємо синтаксис: розбираємо речення за членами й робимо його синтаксичний розбір

11.02.2024

Готуємося до весняних свят: привітання і сценарії для 8 березня в школі

Готуємося до весняних свят: привітання і сценарії для 8 березня в школі

09.02.2024

Цікаві позакласні заходи до Дня народження Тараса Шевченка

Цікаві позакласні заходи до Дня народження Тараса Шевченка

01.02.2024

Як вступити на дизайн в 2024 році

Як вступити на дизайн в 2024 році

31.01.2024

;