План уроку англійської мови в перший день навчання для студентів середнього рівня (intermediate level), практикуючи “The Present, Past and Future Perfect Tenses”).
Розминка (Warm-up). Спочатку слід попросити студентів представитися. Наприклад, хорошим розігрівом в перший день може бути “the Name Whip” (“Зведення до купи імен”). Дослівно слово “whip” означає “підганяти”, “батожити”. “The Name Whip” – це завдання для кожного, яке полягає у тому, щоб якнайшвидше вивчити імена своїх однокласників. Перший студент починає словами: “My name is …”. Наступний продовжує, називаючи імена всіх попередніх, а потім себе: “His name is …, my name is …” і так далі, поки останній не назве всіх. Ви можете змінити цей вид діяльності, додавши більше інформації в кінці, наприклад, описати свою теперішню або омріяну. Ось деякі ідеї:
1.My name is Maria and I like …
2.My name is James and I am … (job or dream job)
Після закінчення цього завдання можна розподілити студентів по парам, щоб вони дізнались один в одного про їхню зайнятість, і чому вони б хотіли ту чи іншу омріяну роботу.
Як варіант, для розминки можна розділити студентів по парам для того, щоб вони задавали запитання. Це слід зробити, щоб вони вивчили більше про інтереси, особистість, роботу і сім’ю один одного. Потім потрібно учням відрекомендувати свого партнера класові і описати, що він вивчив про свого однокласника.
Потім варто би було написати студентам певні ідеї на дошці і запитати погоджуються вони чи ні з ними, і що вони б змінили у них. Наступні ідеї заставлять їх повірити у важливість вивчення англійської мови і сприятимуть розвитку дискусії в класі, допоможуть дізнатись як її вивчити і поділитись своїм минулим досвідом у вивченні мови:
1.In class with a professional English teacher.
2.In a café with a native speaker of English (not necessarily a teacher).
3.Living in a country where people speak English.
4.Doing business in English.
5.Watching films and TV in English.
6.Repeating what the teacher says in class.
7.Keeping a notebook of new words.
8.Doing some English homework (writing or reading) very often.
9.Having lots of tests in class to help us remember.
10.Using a bilingual dictionary all the time.
11.Reading in English.
12.Speaking English with other students in the class.
Письмові завдання (Writing). Замість ідей на дошці можна доручити студентам написати три речі, які вони сподіваються дізнатися чи отримати від своїх однокласників. Їх відповіді дадуть розуміння того, що вони хочуть вчити на уроках і допоможуть викладачеві створити майбутні плани уроків.
Після того можна оцінити розуміння кожного студента граматичного матеріалу, практикуючи “The Present, Past and Future Perfect Tenses”. Викладач може попросити студентів навести кілька прикладів, пояснити їм ці граматичні часи і надати свої приклади. Слід представити роздаткові матеріали з граматичними завданнями на Perfect Tenses і дати студентам можливість використати ці часи на практиці.
Ігри (Games). Щоб поєднати корисне з приємним і заохотити студентів до вивчення мови потрібно не забувати й про мовні ігри. Викладач пише 5 слів чи фраз на дошці про себе, які слугують відповідями на типові 'get-to-know-you' запитання (‘дізнайся про тебе’). Наприклад, можна написати, “Ukraine, April, fried potatoes and sport”, тоді попросити студентів вгадати, котрі запитання співпадають з відповідями: “What is my favourite dish? Where am I from? When is my birthday? What is my favorite food? What is my hobby?” Потім слід попросити студентів по черзі написати по п’ять слів на дошці і тоді вгадувати, співставляючи запитання з відповідями. Бажано заохочувати учнів змішувати типи запитань і відповіді таким чином, щоб жоден з них не використовував той самий формат.
Додаткові ідеї (Additional Ideas). Оскільки виклад матеріалу має базуватись на часах Perfect, було б непогано попросити студентів скласти запитання і відповіді у Present, Past and Future Perfect. Наприклад, відповіді можуть бути “the USA, 2 pm, ping-pong” і запитання “Have you ever been to …? Have you ever played …? Will you have finished your class by …?” тощо.