Найпростіший спосіб вчити іншомовні слова

Анна Ц.

Статті автора: 43

Найпростіший спосіб вчити іншомовні слова

Як ви вивчаєте нові іншомовні слова? Записуєте все в зошит від руки, користуєтеся мобільним додатком або кілька разів повторюєте слово та його переклад? Способів існує дуже багато, але кожному учневі хочеться витрачати на навчання менше часу. У цій статті йтиметься про найбільш продуктивний метод вивчення нових слів.

Як легко вчити нові слова?

Часто буває, що учень старанно вчить щодня іншомовні слова, але кілька днів потому не пам'ятає і половини з них. Так буває, тому що людська пам'ять поділяється на два види – довгострокову та короткострокову. Будь-яка інформація, яка потрапляє у мозок, зберігається в короткостроковій пам'яті.

І якщо нею користуватися рідко або взагалі ніде не застосовувати, у довгострокову пам'ять вона так і не перейде, а просто забудеться. Простіше кажучи, easy come - easy go. У 19 столітті математик Герман Еббінгауз довів, що чим більше разів повторити нову інформацію, тим на довший час вона затримається у вашій пам'яті. Цей зв'язок зображений на графіку нижче.

як не забувати іншомовні слова?

Цієї осені австрійсько-німецькі вчені поділилися підсумками досліджень, які допоможуть усім учням запам'ятовувати слова іншомовного походження в рази швидше та легше. Об'єктом спостережень стала моторна кора мозку, а саме яка її роль в освоєнні іноземних мов. Ця частина мозку контролює виконання довільних рухів.

Результат досліджень можна використовувати як свого роду лайфхак, адже вчені довели, що нові слова запам'ятовуються людиною краще, коли вони супроводжуються рухами. Для дорослих це навіть ефективніше, ніж вивчення слів з картинками.

що таке моторна пам'ять

Читайте також: Покращуємо вимову англійської: методики та поради

Як моторна пам’ять впливає на вивчення нових слів?

У дослідженні брали участь три групи студентів, яким пропонувалося вивчати слова протягом 5 днів. Перша група вивчала нові слова за допомогою зображень, друга – за допомогою жестів, а третя група просто заучувала слова з їх перекладом без будь-яких допоміжних елементів. Перевірку на знання всіх нових слів провели тричі: через 8 днів, 2 місяці та пів року після вивчення.

Як ви вже здогадалися, найкращий результат показали студенти з другої групи. Вони вчили нові слова, які супроводжувалися відео-демонстрацією, та повторювали жести за людиною на екрані. Навчання із жестикуляцією перевершило візуальну пам'ять. Щобільше, студенти продемонстрували, що за допомогою жестикуляції слова залишаються в пам'яті на більш тривалий термін.

як вчити нові слова

Паралельно у дослідженні брали участь групи дітей 8-річного віку. Вони вчили нові англійські слова за тими ж схемами, що й студенти. Але перевірка знань проводилася в усному форматі, а не письмово, як у старших. Варто зазначити, що для дітей користь від мультисенсорного та сенсомоторного навчання однакова у довгостроковій перспективі.

як моторна пам'ять впливає на вивчення нових слів

Новий підхід до вивчення слів є універсальним. Він працює з назвою конкретних предметів, які можна без особливих роздумів зобразити (приклади з англійської лексики: apple – можна показати, як ви зриваєте яблуко з дерева, або надкушуєте його; freckles – можна продемонструвати точкові рухи по обличчю).

І так само спосіб ефективний, коли необхідно вивчити назви абстрактних понять (наприклад, obstacle - можна виставити долоню вперед, як би демонструючи якусь перешкоду; hardness - можна стиснути кулак і постукати по ньому другою рукою, показуючи твердість і міцність).

Як вчити нові слова з дітьми?

Насправді дослідження щодо жестикуляції у вивченні нових іноземних слів проводилися ще в 2009 році. У них брали участь дві групи дітей віком 5-6 років. В експерименті діти, рідна мова яких – французька, вивчали по 8 нових слів з англійської лексики: одна група – за допомогою флеш-карток, друга – в супроводі жестів.

Кожна дитина повторювала жести, коли вимовляла нові слова. В результаті цих досліджень вчені дійшли висновку, що сенсомоторний контекст впливає на здатність запам'ятовувати нові слова. Тобто, якщо навчальний процес учня збагачується не тільки візуальними стимулами, а й руховими, це залишає значніший слід у його пам'яті.

як вчити нові слова з дітьми

Дітям жестикуляторне навчання подвійно корисне, оскільки за своєю природою вони непосидючі, та задля продуктивного навчання їм треба рухатися (як, наприклад, заведено робити розминку серед уроку).

Вплив різних форм активностей, таких як пантоміма, жестикуляція, міміка, давно був помічений. Для того, щоб привертати увагу дітей на уроках, робити процес цікавішим, багато вчителів залучають динаміку тіла. Наприклад, позначають руками та мімікою паузи, тишу, похвалу, вказують на помилки, імітують щось, символізують, у тому числі й пояснюють щось нове. Репетитори, викладачі у дитячих мовних школах також практикують подібну методику.

Читайте також: Метод асоціацій: як швидко вивчити англійську мову

Як вчити нові слова у дорослому віці?

Існує два педагогічні методи, які залучають до навчання моторну кору головного мозку. Докладніше про кожен з них нижче.

  • Перший метод – The Total Physical Response (TPR). Він розроблений американським психологом Джеймсом Ешером. Як відомо, мовленнєва матриця формується у дітей до 5-6 років, тому так важливо, щоб батьки постійно розмовляли з дітьми (іноземною мовою в тому числі). Ґрунтуючись на спостереженнях, психолог довів, що дитина швидше навчається, якщо її батьки під час розмов активно жестикулюють. Це лягло в основу методу вивчення нової лексики вже дорослими людьми. Принцип – зображувати нові слова навмисне перебільшеними жестами та мімікою. При цьому абсолютно неважливо, щоб жест точно описував предмет (адже з абстрактними поняттями це навряд чи вийде). Головне – щоб людина постійно використовувала його та утворювалася чітка асоціація зі словом.

  • Другий – метод Франсуа Гуена. Об'єктом спостережень французького вченого став його племінник, котрий успішно вчив нову лексику, розігруючи сценки. Після цього вчений вигадав методику викладання, в якій учні запам'ятовують не по одному слову, а по 5-8 одиниць. При цьому слова подаються у невеликих реченнях, об’єднаних в одну логічну історію. Коли викладач читає їх, то на нових словах він жестикулює. Учні повинні спочатку повторити жести за вчителем, а потім – жести разом з новими словами. Цей спосіб підходить більше для дорослих, оскільки вже маючи певну основу знань, продуктивніше вибудовувати цілі речення, пов'язані між собою (замість того, щоб вивчати по одному слову).

як не забувати англійську?

І насамкінець, кілька рекомендацій, про які не варто забувати під час вивчення нових слів.

  1. Дотримуйтесь режиму повторення. Відштовхуючись від теорії Еббінгауза, повторювати нову інформацію необхідно з певним інтервалом та періодичністю: відразу ж, через 20-30 хвилин, наступного дня, через 2-3 тижні, і для повного закріплення – через 2-3 місяці. Якщо ви ведете словник іншомовних слів від руки, то просто періодично переглядайте його. Або можна знайти мобільні додатки, які через якийсь час надсилатимуть нагадування про повторення.

  2. Вчіть потроху, але не робіть розривів. Краще приділяти щодня потроху на 8-10 нових слів, і після цього не перевантажувати мозок новою інформацією. Наступного дня можете вивчити трохи менше, або взагалі присвятити день повторенню, але головне – не робіть тривалих перерв. Так слова можуть просто забутись.

  3. Намагайтеся вивчати фрази, а не окремі слова. За методом Гуена ймовірність запам'ятати нову лексику, якщо вона контекстна – значно більше. Тим паче так зручніше запам'ятовувати омоніми чи синоніми – ви точно знатимете, у якому випадку вживається конкретне слово. Кожну нову лексичну одиницю відпрацьовуйте на реальних прикладах. Якщо потрібно підтягнути граматику, скористайтесь репетиторськими послугами (викладачів можна знайти, скориставшись пошуком сайту BUKI).

  4. Розбирайте слова на частини. Можливо, деякі слова ви вже знаєте і залишиться запам'ятати тільки ту чи іншу частину. Наприклад, корінь слова «homeless» вам знайомий – це home, тобто дім/оселя; суфікс –less означає відсутність чогось; загалом можна зрозуміти, що у перекладі ціле слово буде «безпритульний». Спробуйте скласти список частин слів, які мають певне значення, - тоді певну долю слів буде легше запам'ятовувати.

Читайте також: Вчимо англійську: як перейти на рівень В2?

Сподобалась стаття? Оцініть

4.44

На основі відгуків 16 користувачів

Анна Ц.

Автор Анна Ц.

Український філолог із вищою освітою. За плечима три роки роботи у нотаріаті, а також написання текстів на різноманітні теми, редактура.

Статті автора: 43

Підібрати репетитора

Найпростіший спосіб вчити іншомовні слова

Як легко вчити нові слова?

Існує два педагогічні методи, які залучають до навчання моторну кору головного мозку. Докладніше про кожен з них нижче. Перший метод – The Total Physical Response (TPR). Він розроблений американським психологом Джеймсом Ешером. Як відомо, мовленнєва матриця формується у дітей до 5-6 років, тому так важливо, щоб батьки постійно розмовляли з дітьми (іноземною мовою в тому числі). Читайте більше на BUKI

Як моторна пам’ять впливає на вивчення нових слів?

Новий підхід до вивчення слів є універсальним. Він працює з назвою конкретних предметів, які можна без особливих роздумів зобразити (приклади з англійської лексики: apple – можна показати, як ви зриваєте яблуко з дерева, або надкушуєте його; freckles – можна продемонструвати точкові рухи по обличчю). Читайте більше на BUKI

Як вчити нові слова з дітьми?

Вплив різних форм активностей, таких як пантоміма, жестикуляція, міміка, давно був помічений. Для того, щоб привертати увагу дітей на уроках, робити процес цікавішим, багато вчителів залучають динаміку тіла. Наприклад, позначають руками та мімікою паузи, тишу, похвалу, вказують на помилки, імітують щось, символізують, у тому числі й пояснюють щось нове. Читайте більше на BUKI

Як вчити нові слова у дорослому віці?

Вчіть потроху, але не робіть розривів. Краще приділяти щодня потроху на 8-10 нових слів, і після цього не перевантажувати мозок новою інформацією. Наступного дня можете вивчити трохи менше, або взагалі присвятити день повторенню, але головне – не робіть тривалих перерв. Так слова можуть просто забутись. Читайте більше на BUKI

Схожі статті

BUKI

Платформа, що об’єднує репетиторів та учнів

Створити профіль репетитора

Експертні статті від репетиторів