У наш час якість освіти, на жаль, є низькою. Навчаючись в університеті, усі ми бачили, що є студенти, які належним чином навчаються, але є й такі, що не мають мети бути професіоналами у своїй сфері діяльності. Зрозуміло, що таких «спеціалістів» беруть на роботу у школи, де вони навчають наших дітей.
Діти – це такий собі пластилін, з якого і "ліпиться" людина як особистість. Особливо важливий розвиток саме в дитячому віці, бо пізніше змінити щось буде вкрай важко.
Для того і існують заклади дошкільної освіти, де кваліфіковані спеціалісти закладають основи для майбутнього навчання дитини в школі.
Бачимо ситуацію: дитина приходить до школи, де має отримувати базові знання. Проте, там некомпетентний вчитель, який просто не знає тонкощів, не дає дитині необхідного. Звичайно одразу це залишається непоміченим. Але на наступних етапах розвитку дитини ці проблеми, як сніжна куля, ростуть.
Таку ситуацію я відчула на власному досвіді. На щастя, у нас із сестрою 12 років різниці у віці, і той шлях, який проходить вона, я вже пройшла давно. Добре, що я можу їй допомогти, пояснити, щось виправити.
Читайте також: Як вибрати найкращу школу для дитини?
Розглянемо декілька прикладів. Зараз діти вивчають англійську мову з першого класу як обов’язкову дисципліну. Іноді вчитель задає дітям домашнє завдання, з яким вони не можуть самостійно розібратися. Вивчивши букви, вони почали вивчати слова. Вчитель на дошці записує слово, транскрипцію і переклад, відповідно діти записують за вчителем. Звичайно, що навіть дуже уважна дитина може наробити помилок у записах, а що найцікавіше, усі вони абсолютно не вміють читати транскрипцію.
Завдання додому – вивчити ці слова. Приходить дитина додому, вдома усі вчили німецьку. Питання: як дитині вивчити слова? Адже навчити дитину - це прерогатива вчителя. Далі все просто. Учень вчить слова як може (або ж зовсім ніяк), отримує негативну оцінку.
Зрозуміло, що після декількох таких ситуацій у дитини зникає бажання вчитися.
Таких когнітивних дисонансів у процесі навчання, звичайно, чимало, проте, ще більше дивують ситуації, коли вчитель дає учням матеріали з помилками.
Наприклад, при вивченні абетки, а саме написання прописних літер, вчитель своєю рукою записує в зошити учнів по декілька літер, які учень повинен прописати.
Приходить дитина додому і я бачу, що літери не такі, якими мають бути (змінені особливостями почерку учителя). Звичайно у кожної дорослої людини власний почерк, проте, дитина у першому класі має писати так, як це має бути, а не так як звик писати вчитель.
Читайте також: Яким повинен бути вчитель англійської мови?
І кожен раз, коли я помічаю якусь помилку вчителя і намагаюсь пояснити дитині, що треба робити трішки інакше, вона заливається криком і істерикою «НАМ ТАК ВЧИТЕЛЬ ГОВОРИВ». Причина у тому, що вчитель для дитини - це головний авторитет, світило і путівник.
Здається, це все дрібниці, всі так навчаються, але є наслідки. У середній та старшій школі діти складають державні письмові іспити, при перевірці яких враховуються усі деталі, дрібні помилки, які впливають на кінцеву оцінку. Тобто дитина повинна ураховувати усі дрібниці, а вчителю можна недбало ставитися до процесу навчання в цілому.
Усе це має наслідок для успішності навчання дитини, а в майбутньому й на можливість вступити до престижного університету на бюджетну форму навчання, та, що є найголовнішим, на ставлення дитини до навчання. У глобальному розумінні, покоління все менше цікавиться наукою, рівень освіченості суспільства падає.
Як наслідок, батьки шукають репетиторів, щоб він виконав роботу, яку б мав виконувати вчитель. Дитина, змучена домашніми завданнями, має додатково ходити до репетитора, виснажується постійними завданнями і,звичайно, вже ненавидить усе, що стосується школи і науки в цілому.
Якщо батьки помічають таку тенденцію, їм необхідно звернутися до вчителя з питаннями, з’ясувати, чому така ситуація відбувається (можливо, справа в дитині, хоча знову ж таки це залежить від батьків і вчителя), попросити приділити більше уваги вчителя на процес навчання дитини. Адже викладач вивчав психологію, педагогіку і має знати, як привернути увагу дитини до навчання.
Якщо викладач не йде на контакт і ви бажаєте знайти репетитора, спочатку поспілкуйтесь з репетитором один на один, щоб зрозуміти ставлення цієї людини до дітей, до процесу навчання, про методи виховання і мотивації дитини.
Дякую за вашу увагу!
Читайте також: Коли починати готуватися до школи та що почитати батькам? Відповідає педагог