Зараз у викладачів англійської мови є багато можливостей для того, щоб наповнити свій урок. Це і різноманітні підручники, фото, відео та аудіо матеріали. З появою Інтернету таких можливостей стало ще більше. Щоб зробити урок більш ефективним, багато вчителів на уроках використовують ще й автентичний матеріал, щоб ознайомити учнів з мовою, якою люди розмовляють в реальному світі.
Автентичний матеріал — це будь-який матеріал англійською мовою, який не створювався навмисно для вивчення англійської мови. Це матеріал, взятий з реального життя, а не вигаданий для уроків. Використання такого матеріалу може зробити процес навчання більш цікавим, творчим та мотиваційним для дітей.
Знайти автентичні матеріали у наш час дуже просто. Це пісні, телевізійні програми, фільми, радіо, блоги, канали, газети, журнали, листівки, меню – все, що англійською мовою, є автентичним матеріалом. Для цього не потрібно їхати за кордон, часто достатньо лише зайти в Інтернет. А ще зараз уже часто можна побачити вивіски, різноманітні буклети, інструкції, книги англійською. Автентичні матеріали є скрізь. Тож учні при бажанні можуть практикувати англійську мову не тільки на уроках, а й в позаурочний час, як під час підготовки до уроків, так і під час відпочинку.
Як вчителеві вибирати автентичний матеріал?
Це залежить від учнів, їхнього рівня підготовки та їх інтересів. Щоб знати, що зацікавить дітей, треба вивчити їхні захоплення та вподобання. Це важливо враховувати при виборі фільмів, пісень чи друкованого матеріалу.
Важливо відразу не перевантажувати учнів таким матеріалом. Для початку слід обирати телевізійні програми, фільми, пісні чи статті, легші для сприйняття, і які можна опрацювати відносно швидко.
Цікавим і практичним способом використання автентичного матеріалу на уроці є робота з меню, адже тема «Їжа» вивчається на уроках, тож чому ж не надати цій темі практичного спрямування?
Їже є важливою для кожного. І якщо люди потрапляють в іншу країну, їм неодмінно доведеться або купляти собі їжу, або замовляти її в кафе чи ресторані. Тож практична сторона цього питання очевидна. Вивчаючи тему «Їжа», важливо вивчити не тільки страви, які ми добре знаємо та вживаємо, слід ознайомити учнів з поширеними стравами в англомовних країнах, щоб вони могли легко замовляти такі страви при потребі. Найцікавіше буде, коли ви після певної підготовки, будете працювати зі справжнім меню. У багатьох ресторанах є меню в Інтернеті, тож ви можете легко його завантажити та роздрукувати, зробити достатню кількість копій. Далі можна обирати офіціантів і замовляти страви! Як «офіціанти» так і «відвідувачі» зможуть потренуватися в розмовній англійській мові, замовляючи страви чи приймаючи замовлення. До речі, такі навички можуть знадобитися не тільки під час поїздки за кордон. Можливо хтось обере в майбутньому професію офіціанта, а знання англійської мови та необхідної лексики обов’язкове, адже з кожним роком кордони все більше стираються і все більше іноземців можна зустріти і в нашій країні. Меню слід змінювати, щоб учні могли ознайомитися з більшою кількістю страв. Весь процес спілкування має бути максимально наближеним до реального життя.
Пісні є надзвичайно важливим матеріалом для розпізнавання англійської лірики. Це не тільки покращує навички слухання та вимови, але й додає впевненості у використанні мовних одиниць. Крім того, учням завжди сподобається урок, коли в ньому будуть пісні улюбленого співака.
Матеріали повинні бути підібрані відповідно до ситуацій, з якими учні можуть зіткнутися в реальному житті, і бути наповненими лексикою з реального життя. Саме з цим учні зустрічаються в автентичних матеріалах.