
Під час вибору нової професії важливо мати загальне розуміння про цей напрям і знати, що саме треба вивчити для початку кар’єри, а що можна освоїти вже після отримання першого офферу.
UI/UX дизайн – це один із напрямів цифрового дизайну. В інтернеті є чимало інформації щодо UX/UI, але не вся вона корисна й актуальна. У цій статті зібрані лише важливі відомості про цей напрям і найкращі практичні поради новачкам та тим, хто лише замислюється про роботу UI/UX дизайнером у 2024 році.
UX/UI дизайн: сфера графічного дизайну
UX – це абревіатура від User Experience, а UI – від User Interface. Ці два складники є невідчужними частинами процесу. Спочатку йде UX, тобто дослідження ринку, користувачів, конкурентів, написання висновків, тестування, а далі вже робиться UI – користувацький інтерфейс.
UI стосується більше візуальної частини, відбувається робота з колористикою, типографікою, ілюстраціями. А UX передує всім цим процесам, бо він спрямований більше на пошук варіантів розв’язання проблеми й того, як зробити досвід користувача приємним, зручним і ефективним. І на основі цього досвіду вже формується візуальна частина.
Хто такий UI/UX дизайнер?
Проєктувальник інтерфейсів або UI/UX дизайнер – це людина, яка проєктує візуальний досвід взаємодії з інтерфейсом, тобто ту частину сайту, яка бачить користувач. Дизайнери інтерфейсів здебільшого проєктують сайти, але також вони створюють інтерфейси для всього, що відображається на дисплеї: мобільних застосунків, операційних систем, ігор для приставки.
UI/UX дизайнер має:
- Розуміти, як працюють операційні системи Android i IOS;
- Уміти проводити якісні та кількісні дослідження, тобто тестувати свої інтерфейси;
- Створювати візуальну частину майбутнього застосунку чи сайту на основі проведених досліджень і виявлених проблем.
Якщо порівнювати вебдизайн з UI/UX, то перші фахівці більшу частину робочого часу малюють і працюють саме над «картинкою», а дизайнери інтерфейсів глибше працюють із самим продуктом і процес малювання зазвичай складає меншу половину їхніх завдань.
Що необхідно для того, щоб стати UX/UI дизайнером?
- Портфоліо, яке має давати уявлення майбутньому роботодавцю, що кандидат знається на хороших інтерфейсах.
- Загальне розуміння специфіки сфери розроблення інтерфейсів. Потрібно мати уявлення про те, як буде відбуватися верстка вашого макету, щоби правильно передавати інформацію і взаємодіяти в команді.
- Високий рівень англійської.
Також майбутньому дизайнеру стане в пригоді перфекціонізм, любов до прекрасного, знання композиції і гармонійного поєднання кольорів, тому що основний обов’язок – це створення візуально привабливих інтерфейсів.
Здебільшого UI/UX дизайнеру необхідно знати англійську мінімум на рівні Intermediate. Якщо ви не вивчали іноземну мову, варто це виправити. Допомогти в цьому може репетитор з англійської. Педагог дізнається цілі вивчення мови і, з урахуванням ваших побажань, розробить індивідуальний план навчання.
Знайти репетитора з англійської або іншої дисципліни можна на сайті BUKI.
Читайте також: Вступ до університету США: мрія чи реальність
Як опанувати UI/UX дизайн: покроковий план навчання
Якщо ви плануєте самостійно вивчати UI/UX дизайн або просто хочете дізнатися, що на вас чекає під час навчання – цей розділ обов’язковий для прочитання.
Опанування інструменту
Основні інструменти UI/UX дизайнерів:
- Figma;
- Sketch.
Figma є безплатною, тому вона ідеально підходить для початківців.
Основи дизайну
Важливо знати, що таке типографіка, які є шрифти, із чого вони складаються, як поєднувати в пари та, які є принципи верстки текстів.
Також потрібно ознайомитися із теорією кольору. Після вивчення цього матеріалу дизайнер-початківець позбудеться багатьох упереджень про непоєднуваність кольорів і навчиться правильно із ними взаємодіяти.
Вивчення композиції дасть змогу розташовувати елементи так, щоб вони гармонійно виглядали та добре працювали. Це допоможе керувати увагою читача. Також необхідно знати, який стосунок до композиції мають гештальт-принципи.
Дизайнер інтерфейсів має дізнатися, що таке модульні сітки, які вони бувають і в яких випадках треба використовувати ту чи іншу сітку.
Вивчення юзабіліті та теорії UX дизайну допоможе зрозуміти, як користуються інтерфейсами ваші користувачі.
Практика
Практики має бути багато. Під час виконання практичних завдань проєктувальник інтерфейсів тренує і розвиває надивленність. Це потрібно для того, аби мати «велику скарбничку» гарних дизайнерських рішень, цікавих прийомів у своїй голові і при нагоді використовувати це у своїх дизайнах.
Адже неможливо лише гарно вивчити Figma і одразу створити гарний інтерфейс, важливо побачити, як це роблять інші спеціалісти, проаналізувати їхні й досвід, використані прийми.
На початку кар’єри або під час навчання чудовою практикою буде відтворення і повторення чужих робіт або певних елементів у Фігмі. Це, здається, легко, але насправді, повторити всі тіні, усі розміри текстів, відтворити настрій дизайну є досить непростим завданням. Коли початківець навчиться повторювати чужі дизайни, йому буде набагато легше намалювати щось своє.
Паралельно з повторенням чужих, потрібно вчитися створювати і власні дизайни, це дасть змогу в майбутньому прослідкувати власне зростання і підвищення майстерності.
Прокачування софт скілів
Важливо слідкувати за новинами у сфері UX/UI дизайну, читати перевірені блоги, цікаві телеграм-канали, профільні видання і фахові статті. Це має бути своєрідним щоденним ритуалом, щоби бути крутим і затребуваним UX/UI designer-ом.
Здебільшого статті й посібники виходять спочатку англійською, а потім перекладаються іншими мовами, тому ще раз наголошуємо на важливості підвищення рівня іноземної мови. Допомогти в цьому може репетитор з англійської мови. Не бійтеся витрачати кошти на свій розвиток, адже це дасть змогу вільно вивчати навчальні матеріали, брати замовлення з-за кордону й одержувати набагато вищу заробітну плату.
А ось кілька крутих блогів на тему UX/UI design:
Ще одним важливим софт скілом UX/UI дизайнера є вміння комунікувати з командою, партнерами, роботодавцями.
Вивчення основ верстки
Навіть junior UI/UX designer має знати основи HTML, CSS, уміти користуватися інструментом WebFlow. Це зможе підвищити вашу цінність як спеціаліста й дасть змогу робити «сайти під ключ», тобто зробити для нього не тільки дизайн, а й верстку.
Поглиблення знань UX
Важливо глибше вивчати UX, тобто User Experience (досвід користувача). Необхідно знати принципи юзабіліті (як користувачі взаємодіють з інтерфейсами), методи дослідження. Адже недостатньо тільки створити інтерфейс, важливо також уміти протестувати його на користувачах, отримати фідбек і знати, як покращувати інтерфейс далі.
Це досить велика тема і, якщо й неї заглиблюватися, то ви зрозумієте, що на початковому етапі навчання ви ознайомилися менш ніж із половиною важливої інформації. А UX – це просто цілий Всесвіт, і важливо в ньому бути не прибульцем.
Презентація себе як спеціаліста
UX/UI designer має створити власну сторінку на Linkedin або Behance і зібрати на ній власні роботи (саме власні, а не скопійовані). Важливо гарно оформити всі кейси, пояснити цінність кожної вашої роботи, які етапи ви пройшли під час створення того чи іншого дизайну. Замовник має побачити всі ваші вміння і знання під час перегляду портфоліо.
Також варто розмістити на своїй сторінці резюме, якщо ви в активному пошуку роботи. Можна звернутися по допомогу до більш досвідченого дизайнера, щоб він подивився ваше резюме й дав поради щодо його оформлення і змістовного наповнення. У телеграмі є велика спільнота українських UX/UI дизайнерів, де спеціалісти діляться корисними ресурсами й можуть дати пораду початківцю.
Читайте також: Плюси і мінуси освіти за кордоном
Співбесіда на вакансію UI/UX designer: як отримати оффер
Першим етапом у процесі працевлаштування здебільшого є співбесіда з HR. Під час цієї розмови можуть перевірити софт скіли кандидата. Тут важливо не нехтувати підготовкою на такі банальні питання як «розкажіть про себе».
Необхідно у відповідь умістити саме те, що найкраще буде характеризувати ваш досвід на момент проходження інтерв’ю. Усе це треба підлаштовувати під конкретну вакансію, тому важлива порада – уважно читайте й запам’ятовуйте текст вакансії, на яку відправляєте резюме. Зробіть акцент саме на тих навичках, які вказані у вимогах до кандидата. Збережіть текст вакансії десь у замітках і періодично повертайтеся до нього під час підготовки до інтерв’ю з рекрутером. Також варто розповісти більше про свій релевантний досвід, а про те, що не стосується майбутньої роботи, можна навіть не згадувати.
Якщо кандидат проходить перший етап успішно, він потрапляє на так звану технічну співбесіду, на якій уже перевіряються і оцінюються навички дизайнера. На цьому етапі з кандидатом спілкується людина з команди, у якій він буде працювати в разі ствердного рішення щодо нього. Тому, окрім профільних знань, тут оцінюють і:
- Те, наскільки легко й комфортно з вами спілкуватися;
- Те, як ви сприймаєте критику;
- Те, як ви думаєте і розв’язуєте якісь питання.
Часто на цьому етапі кандидату пропонують якусь ситуацію і просять знайти шляхи розв’язання проблеми. Тому треба бути морально готовим до подібних питань і зберігати спокій. Важливо не втрачати рівновагу і спокійно відповісти, що вам необхідний час на обмірковування, адже ви не робот і не можете одразу на все правильно відповідати. Буде круто, якщо ви зможете міркувати вголос, щоб ваші майбутні колеги почули хід ваших думок. Після обмірковування можна підсумувати і сказати, який варіант розв’язання проблеми ви вважаєте найкращим і чому.
Ще на технічній співбесіді можуть запитати, чи був у вас досвід взаємодії з розробниками. Важливо знати, що ця взаємодія відбувається і на етапі проєктування дизайну, і після його завершення. Також корисно додати, що ви готові змінювати дизайн, щоб зменшити години його розробки, якщо в цьому буде необхідність. Це дасть змогу майбутнім колегам зрозуміти, що ви думаєте не тільки про свої геніальні ідеї, а й готові працюєте в команді.
Ось ще кілька питань, які часто можна почути на співбесіді:
- Відмінність між Android i IOS;
- Опишіть процес роботи від початку до кінця над якимось абстрактним проєктом;
- Чи є нероздільними UI та UX;
- Чи завжди необхідно використовувати компоненти та створювати дизайн-систему?
На загал, дуже важливо під час спілкування «keep calm», адже це також є важливим складником успішного проходження співбесіди на вакансію UI/UX designer.