
Українські школярі вивчають English як іноземну мову. В англійських школах ця дисципліна викладається як рідна мова. Але ці уроки не схожі на типові уроки української мови, до яких звикли в Україні. Якщо вам цікаво, як вивчають English носії мови – читайте далі цей матеріал.
Загальні принципи викладання English в англійських школах
В англійських школах викладання англійської мови зазвичай базується на комплексному підході. Він спрямований на розвиток навичок усного та писемного мовлення, читання, розуміння текстів, а також письмового спілкування. Основна мета – забезпечити учням не лише знання мови, а і вміння використовувати її в реальних ситуаціях.
Уроки зазвичай організовані в такий спосіб, щоб стимулювати активну участь учнів у процесі, зокрема з допомогою різноманітних інтерактивних вправ та ігор. Також велика увага приділяється спільним та груповим проєктам, які дають змогу учням застосовувати свої знання на практиці та спілкуватися між собою англійською мовою.
Зазвичай програма охоплює вивчення граматики, розширення словникового запасу, а також вивчення різноманітних аспектів культури та історії англомовних країн. Це допомагає учням краще розуміти мову та контекст її використання.
На загал, викладання англійської мови в англійських школах спрямоване на створення середовища, яке стимулює розвиток мовних навичок учнів. Це дасть змогу дітям навчитися впевнено та ефективно спілкуватися англійською мовою в будь-яких сферах життя.
Приклади з реального життя: як в англійських школах вчать рідну мову
Ольга Попадинець на своїй сторінці у Facebook опублікувала допис, де розповіла про цікаві особливості викладання рідної мови в англомовних країнах. Мова йде про державну школу і старші класи (вік учнів – 11–16 років). Після закінчення молодшої школи учні вміють читати й писати, знають базові правила пунктуації.
Під час навчання діти не користуються підручниками. Учитель кожного уроку роздає свіжонадруковані буклети з навчальними матеріалами. Із цими буклетами школярі працюють у класі, а домашню роботу виконують у ноутбуках / комп’ютерах.
Англійська в 6 класі
Перший буклет у старшій школі має назву «Звідки пішов світ Marvel». Сучасно й цікаво, погодитеся? Мова в цьому матеріалі йтиме про грецьку міфологію. Учні в такий спосіб вивчать імена богів, їхні родинні зв’язки, важливі міфи.
А щоби вміти красиво переказати міфи й поділитися своїми враженнями щодо грецької міфології, необхідно знати мовні засоби. Тому, паралельно з вивченням міфів, учні знайомляться з метафорою, гіперболою, літотою, риторичним запитанням, триплетом, ономатопеєю. Ще діти вчать структуру тексту й поділ його на абзаци, використання в художніх текстах знаків оклику, двокрапок і трьох крапок.
Підсумком роботи буде твір на цікаву тему, наприклад, «Як значення для людей мав вогонь, який їм подарував Прометей? Під час написання твору використовуйте метафори та гіперболи».
Англійська в 7 класі
Наступний розділ – скандинавська міфологія. Його вивчення припадає на другу половину 7 класу, коли діти вже освоїлися в старшій школі. Школярі вже вивчають складнішу лексику (ambitious vocabulary) і використовують її у своїх творах і в усному мовленні. На цьому етапі багато уваги приділяється синонімам і антонімам. Діти пишуть творчі роботи на цікаві й водночас непрості теми.
Ось, приклад твору в сьомому класі – «Бог Локі: його виправдовувальний спіч. Напишіть від його імені, чому він хороший і невинний, а інші боги помилилися і дарма його покарали. У творі використайте риторичні питання, триплет і лексику рівня ambitious vocabulary».
Складність теми творчої роботи в тому, що бог Локі насправді винний і його покарали виправдано. Діти пишуть про міфологію та одночасно вчаться вживати складну лексику, доречно підбирати різні художні мовні засоби.
У сьомому класі англійської школи діти вивчають поняття анжабману й цезури (не цензури :).
Англійська в 8 класі
У 8 класі починається риторика. Школярі читають промови відомих людей і вчаться самі писати, виголошувати промови. Діти вивчають способи, з допомогою яких можна впливати на аудиторію, знайомляться з постатями Черчилля і Мартіна Лютера Кінга. Твори вже пишуть переважно на суспільні теми. Це може бути будь-що – від клімату до проблеми фінансування галузі охорони здоров’я.
Далі вивчають британський колоніалізм і black history. Вчать лексику, якою можна говорити про це. Читають непростий твір про темношкірого хлопчика, який був застрелений поліціянтами. Розповідь у творі від імені привида хлопчика. Школярі вже пишуть творчі роботи, присвячені політиці, соціальній нерівності. Мета навчання в 8 класі – навчити дітей переконувати в чомусь уявних слухачів.
Після суспільно-політичних тем школярі починають вивчати готичне письмо – gothic writing. Підлітки обожнюють цей розділ, із задоволенням читають Едгара По, занурюються в атмосферу готичних творів і самі вчаться писати в цьому жанрі. Школярі вивчають художні засоби, з допомогою яких готичні автори писали «страшно».
Англійська в 9 класі
У 9 класі школярі читають «Володаря мух» Уільяма Голдінга, обговорюють атмосферу твору, знаходять різноманітні символи та епітети. Вивчають поняття утопії, дистопії, постапокаліпсису, диктатури. Розглядають «1984» Джорджа Оруелла.
У 9 класі учні удосконалюють вміння аналізувати та описувати тексти. Вони застосовують систему «Що, Як, Чому»:
- Що сталося в тексті?
- Як це описано в тексті?
- Чому це описано саме такими словами?
Англійська в 10 класі
У 10 класі школярі читають поезію, Дікенса. На загал, старша школа вчить учнів використовувати мову як інструмент. Вони вивчають складну лексику й різноманітні художні прийми, часто користуються словником «англійська – англійська» для повного розуміння значення кожного слова.
Англійська в 11 класі
В 11 класі діти повторюють увесь вивчений за попередні роки матеріал і готуються до складання випускного іспиту.
Якщо підсумувати, то в 7,8 і 9 класах діти здебільшого насолоджуються уроками English, адже міфологія подобається всім і її викладають дуже цікаво. Також діти обожнюють риторику (бо їм подобається переконувати людей у чомусь) і готичне письмо (бо вони люблять «темне мистецтво»). А ось уроки, присвячені Дікенсу, школярі вважають найнуднішою частиною програми.
Поширені практики в англійських школах
Уже в 7 класі діти вивчають досить складні слова, хоча деякі з них ще невпевнено читають. Тому поширеними є такі практики:
- Читання вголос ланцюжком. Береться уривок тексту. Одна дитина читає абзац і передає естафету наступному учню.
- Мовчазне читання. Кожен школяр самостійно обирає книгу в бібліотеці чи приносить улюблену з дому, та перед кожним уроком англійської мови читає її 10 хвилин.
Учні багато читають. З допомогою читання вони тренують грамотність. Читання заохочується і всіляко «рекламується». Влаштовують квізи за творами, які дитина прочитала на 10-хвилинному читанні або вдома. За вдало пройдені квізи цілий клас або один школяр здобуває різні винагороди – point до рейтингу класу або якусь корисність.
Якщо ви теж хочете вивчати іноземну так само цікаво, як її викладають в англійських школах, варто знайти досвідченого репетитора з англійської мови. Учитель розробляє індивідуальний план навчання з урахуванням побажань і цілей підопічного. Наставник працює з учнем за новітніми стандартами й сучасними навчальними матеріалами.
На індивідуальних заняттях із педагогом можна цікаво і швидко вивчити англійську з нуля або зрозуміти ті розділи мови, які важко давалися в школі. Знайти перевіреного репетитора з англійської мови або іншої дисципліни можна на сайті BUKI.